Ryanair se stal nejhorší letecké společnosti již posedmé po sobě
No zatímco jiné aerolinky v této anketě krachují, Ryanair konstantně expanduje.
Britská společnosti Which? každoročně vytváří žebříček britských aerolinie podle subjektivního hodnocení až 6500 cestujících. Ti mohou hodnotit skoro všechny faktory – od zákaznického servisu, přes naloďování až po úroveň na palubě.
Společnost Ryanair si však odnesla nelichotivé poslední místo v kategorii letů na krátké vzdálenosti již sedmý krát za sebou. Toto subjektivní hodnocení získala společnost během let z několika objektivních důvodů.
Britský zákazníci nebyli například v posledním roce spokojeni s častými změnami podmínek pro palubní zavazadla kterou bylo často nutné doplatit. Nebo se například často stěžovali na nevyhovující jídlo.
Společnost se ohledně výsledků letošního průzkumu zatím nevyjádřila. V minulosti však uvedla, že data společnosti Which? nejsou reprezentativní a jsou zbytečné.
Pohled letenkyryanair.cz
V tomto případě se nedá se společností Ryanair jinak než souhlasit. Forma i způsob tvorby ankety jsou velmi subjektivní a nijak odrážejí objektivní skutečnost. Anketu není možné brát velmi vážně z více důvodů.
V první řadě je anketa velmi ovlivněna samotným faktem, že respondenti pocházejí z Velké Británie. Anketu v kategorii krátkých letů vyhrála letecká společnost Aurigny, která provozuje jen 9 pravidelných letů na lokální úrovni jižní Anglie. To se s Evropským přepravcem spojujícím až 229 destinaci dá jen velmi těžko porovnat.
Na konci žebříčku se také usadil Thomas Cook Airlines který mezi tím stihl i zkrachovat. Naopak, Ryanair překonává jednu krizi za druhou a každý rok stále roste v počtu přepravených cestujících. Současnou krizi letadel Boeing 737 MAX si všimlo zpočátku jen velmi malý počet cestujících.
Anketa Which? hodnotila také společnost British Airways aku jednu z nejhorších. British Airways v reakci vzkázal, že v jejím vlastním hodnocení kvality spokojenost zákazníků roste. British Airways totiž mezitím investoval 6,5 miliardy liber do nových letadel, do lepšího jídla na palubě či do nových letištních salonků a technologií.
Jak však uvedla v reakci na své postavení v tomto žebříčku společnost American Airlines “Vždycky je co zlepšit”. To platí i v případě aerolinek Ryanair. Ryanair totiž loni potvrdil, že vedlejší příjmy ze zmíněných poplatků dokáží tvořit až 28% z celkového příjmu aerolinií. Ryanair tedy nabízí nejlevnější letenky v Evropě. Je však nutné být dobře informovaný a vždy si zkontrolovat za co všechno se platí.