Šéf společnosti Ryanair O’Leary a zaměstnanci si sníží plat o 50%
Největší nízkonákladový dopravce v Evropě se připravuje na dlouhé přerušení letecké dopravy v regionu, a proto se generální ředitel společnosti Ryanair Michael O’Leary spolu se svým týmem rozhodl snížit si plat o polovinu.
Vrcholný výkonný představitel ve společnosti Ryanair uvedl, že se společnost připravuje na jeden z možných scénářů, kde během dvou až tří měsíců zmizí příjmy a letadla budou uzemněny. Koronavirus totiž okamžitě způsobil v celém leteckém odvětví zmatek.
V rozhovor, který poskytl Financial Times připustil, že nemají velmi jasnou představu jak se bude krize vyvíjet. “Vše, na co se můžete spolehnout, je to, co se jeví jako průběh v Číně. Naději a optimismus. Zdá se, že za poslední dva dny, tedy o tři měsíce později, nemají žádné nové případy, ale po velmi drakonických krizových opatřeních” uvedl. “Pokud budeme postupovat podle stejného vzoru jako Číňané, pak si myslím, že určitě z naší perspektivy … mluvíme o uzavření, které bude trvat nejméně tři měsíce.”
O’Leary řekl, že čeká na podrobnosti od britské a irské vlády o programech, které by mohly pomoci zaplatit zaměstnanců. Společnost Ryanair se také snaží získat přístup k příspěvkovým pracovním programem, které již byly zavedeny v mnoha jiných zemích evropského kontinentu.
“Čelíme situaci, kde … letecké společnosti a letiště nebudou mít během příštích dvou nebo tří měsíců žádných zákazníků ani příjmy.” řekl O’Leary.
“Čemu se jednoznačně snažíme vyhnout, pokud je to vůbec možné, je zachovat si cash. Chceme se vyhnout hromadnému propouštění … ale jediným způsobem jakým se lze v našem odvětví vyhnout hromadnému propouštění je přes dodatečnou mzdovou podporu na následující dva až čtyři měsíce. ” uvedl O’Leary pro Financial Times.
Snížení platů by se uskuteční za měsíce duben a květen. Podle O’Leary je možné, že koncem května bude muset skupina tuto situaci přehodnotit. Zároveň dodal, že nemůže vyloučit další škrty.
Mezinárodní asociace letecké dopravy, která je hlavním obchodním orgánem leteckých společností, uvádí uvedla, že většina leteckých dopravců se do dvou měsíců setkala s nedostatkem peněz.
O’Leary v rozhovoru pro FT zároveň varoval, že EU musí zároveň dávat pozor na to státní pomoci leteckým společnostem, přičemž aby na konci nedošlo k vytvoření masivního narušení pomocí záchranných opatření, která dobře řízené letecké společnosti ponechají na milost znárodněným nacionalizovaným.
“Prioritou pro nás jako společnost je, abychom si zachovali tolik peněz, abychom mohli fungovat tři, šest, devět, možná dokonce 12 měsíců, bez letů a bez výnosů, a věřím že máme peníze na přežití.” vyjádřil se O’Leary.
Zdroj: FT.com