Wikimedia Commons
Leo Express spustí novou linku mezi Bratislavou a Prahou. Lístky začínají už od 4€
Skvělé zprávy pro všechny, kdo rádi cestují vlakem mezi Slovenskem a Českem! Dopravce Leo Express oznámil, že od 30. dubna 2026 spustí nové přímé spojení mezi Bratislavou a Prahou, a to hned dvakrát denně. Jedna souprava bude vyjíždět z bratislavského hlavního nádraží, druhá pak z Petržalky, kam dosud žádné přímé vlaky z Prahy nejezdí.
Cestující potěší především zaváděcí ceny – v předprodeji lze jízdenky pořídit už od 99 Kč, tedy přibližně 4 eura za jednu cestu. Počet nejlevnějších lístků je však omezený, takže kdo plánuje cestu dopředu, měl by si své místo zajistit co nejdříve. Vstupenky jsou již nyní dostupné na oficiálním webu dopravce.
Nová trasa a časy odjezdů
Oproti konkurenčním dopravcům zvolí Leo Express odlišnou trasu – místo přes Brno a Pardubice povede vlak přes Břeclav, Hodonín, Staré Město u Uherského Hradiště, Hulín, Přerov, Otrokovice, Olomouc, Zábřeh na Moravě, Ústí nad Orlicí, Pardubice a Kolín. Díky tomu se obnoví i spojení se Slováckem, kam Leo Express dříve jezdil, než byla linka přerušena kvůli změně trakčního vedení.
Z Prahy bude vlak odjíždět v 6:25 ráno a 14:23 odpoledne, z Bratislavy pak v 4:00 a 13:30. Cesta potrvá přibližně pět hodin a 53 minut, přičemž vlak bude zastavovat i v Petržalce, čímž se vytvoří přímé propojení s největším slovenským sídlištěm.
Komfortní cestování a návrat na Slovensko
Vlaky budou tvořeny moderními jednotkami Talgo S6, které nabízejí bezbariérový přístup a technologii pasivního naklápění pro větší komfort při jízdě. Tyto soupravy byly dříve úspěšně provozovány ve Švýcarsku, Německu, Francii, Itálii i Španělsku.
„V Bratislavě budeme zastavovat jak na hlavní stanici, odkud jezdí naše příměstské spoje do Dunajské Stredy a Komárna, tak i v Petržalce. Takové přímé spojení v tuto chvíli nikdo nenabízí,“ uvedl generální ředitel Leo Expressu Peter Köhler.
Leo Express už na Slovensku provozuje spoje Praha – Košice a Bratislava – Komárno. Novou linkou se tak dopravce po delší době vrací na slovenské tratě ve větším měřítku.
Expanze i mimo Slovensko
Společnost zároveň plánuje další expanzi do Polska. Kromě stávající linky Praha – Krakov se od března příštího roku počítá s prodloužením spojů až do Varšavy, a v budoucnu i s trasami do Gdaňsku a Vratislavi.
V roce 2024 dosáhl Leo Express konsolidovaných tržeb přes jednu miliardu korun, což představuje meziroční nárůst o 400 milionů. Dopravce přepravil 3,8 milionu cestujících, tedy zhruba o dva miliony více než v roce 2023.
Nové spojení mezi Prahou a Bratislavou tak není jen dalším krokem v rozšiřování sítě, ale také symbolickým návratem Leo Expressu na slovenské koleje – tentokrát s ambicí nabídnout cestujícím komfort, rychlost a cenu, která nemá konkurenci.



















